Welcome to our Page MyPruBSN4u

INSURANS SEPANJANG HAYAT

"Prudential BSN Takaful merupakan gabungan Plan Perlindungan , Plan Perubatan dan Plan Simpanan dalam SATU akaun."

- Nik Mohd Hasmizie

Selamat datang ke laman info PRU-BSN Takaful. Ia dibina khusus untuk para pelanggan atau bakal pelanggan yang ingin mencari maklumat tentang produk dari Prudential. Laman ini akan memberi info tentang produk dari... Prudential BSN Takaful Berhad dan Prudential Assurance Malaysia Berhad. Web ini telah dibangunkan bagi memberi kemudahan mendapat info yang berkaitan kepada semua. Laman ini juga terbuka kepada sesiapa saja yang berminat untuk menyertai kami sebagai Wealth Planner di Prudential.

Segala maklumat yang saya masukkan ke sini akan dipastikan mudah untuk difahami… insyaAllah! Saya akan update dari semasa ke semasa...... saya pasti, anda akan temui segala apa yang anda mahukan di sini...

11.9.11

Takaful Ummah



Fakta-Fakta Penting:

Perbelanjaan Haji yang Tinggi Perbelanjaan Haji di bawah Tabung Haji pada masa ini adalah RM9,880 manakala perbelanjaan Haji di bawah mana mana Agensi Pelancongan Haji memerlukan sekurang-kurangnya dua kali ganda jumlah tersebut. (Risalah rasmi Tabung Haji, 2010).

Kepentingan Memiliki Wasiat

Diriwayatkan oleh Abdullah bin Umar bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Dilarang bagi seseorang Muslim yang mempunyai sesuatu untuk diwasiatkan melengah-lengahkannya selama dua malam tanpa menulis wasiatnya dan disimpan tersedia bersamanya." (Sahih Bukhari)

Statistik Kematian Akibat Penyakit Kritikal

60% daripada kematian di Malaysia adalah disebabkan oleh kanser, penyakit berkaitan dengan jantung dan pernafasan. (WHO, 2009)

Manfaat-manfaat Haji/Umrah
• Manfaat Takaful Berganda akan dibayar sekiranya anda meninggal dunia atau disahkan hilang upaya kekal dan menyeluruh semasa menunaikan Haji/Umrah.
• Kami akan memastikan bahawa kewajipan Haji anda ditunaikan sekiranya anda
meninggal dunia atau disahkan hilang upaya sebelum anda sempat menunaikan
Haji menerusi Badal Haji.
• Pengeluaran simpanan bagi perjalanan anda untuk menunaikan Haji/Umrah.

Bonus loyalti

• Sememangnya berbaloi untuk menjadi pelanggan setia kami! Anda akan diberi bonus loyalti sebagai Elaun Haji apabila anda menunaikan Haji sekiranya anda membayar sumbangan anda secara konsisten.
• Pelan ini juga menyediakan bonus loyalti apabila anda terus membayar sumbangan anda sehingga penghujung tempoh takaful anda atau sekiranya anda meninggal dunia atau disahkan hilang upaya kekal dan menyeluruh, tertakluk kepada terma dan syarat.

Jaminan kewangan sekiranya anda meninggal dunia atau disahkan hilang upaya kekal dan menyeluruh

• Menjamin keperluan kewangan masa depan untuk keluarga anda.
• Memastikan tanggungjawab kewangan anda yang masih tertunggak dijelaskan.
• Wang tunai tambahan bernilai RM2,000 untuk manfaat Khairat Kematian.

Manfaat-manfaat Penyakit Kritikal1

• Melindungi anda apabila anda dikenalpasti menghidap penyakit yang boleh mengancam nyawa anda.


Tingkatkan simpanan anda

• Pengumpulan wang simpanan bagi menunaikan Haji, Umrah atau tujuan-tujuan lain. Walaupun setelah anda disahkan menghidap penyakit kritikal1, kami akan memastikan simpanan anda terus meningkat.

Lindungi masa depan orang-orang yang anda sayangi

• Wariskan kekayaan anda
 

No comments:

Post a Comment